FANDOM

Artykuł w trakcie edycji!
Ten artykuł jest aktualnie edytowany przez Zuzap12. Proszę nie edytować tego artykułu do czasu usunięcia tej informacji.
Eclipsa Butterfly
Eclipsa ID
Informacje ogólne
Pierwszy epizod "Into the Wand"
Ostatni epizod "Monster Bash"
Głos polski
Głos angielski Esme Bianco
Inspiracja
O bohaterze
Pełne nazwisko
Przydomek Eclipsa Królowa Ciemności
Cel
Praca Królowa Mewni (kiedyś)
Dom Mewni (kiedyś)
Rodzina Nienazwany mąż potwór
Star Butterfly (dziewiąta prawnuczka)
Królowa Butterfly (ósma prawnuczka)
Meteora Butterfly (córka)
Zwierzęta
Przyjaciele
Wrogowie
Wiek Ponad 300 lat (chronologicznie)
Lubi Potwory
Batony
Róże
Nie lubi
Moce i zdolności Magiczna Różdżka
Motto
Eclipsy mężem został zwyczajny, ziemski człek, lecz potwora pokochała i uciekła z Mewni precz.
―Napis na piedestale Eclipsy

Eclipsa Butterfly - dawna władczyni Mewni i dziewiąta prababka Star Butterfly. Pierwszy raz została wspomniana w odcinku "Into the Wand".

Wygląd

Eclipsa ma turkusowo-szare, średniej długości (w kapeluszu krótsze), puszyste włosy i fioletowe oczy. Na policzkach ma dwa różowe znaczki w kształcie pika z kart. Jest ubrana w długą, ciemnofioletową, gotycką, suknię, kapelusz tego samego koloru z białymi piórami i fularem koloru piór z niebieskim półksiężycem oraz szare rękawiczki z pierścieniem. Różdżka w jej rękach przyjmuje kształt długiej parasolki, na której czubku znajduje się fioletowa kula, przypominająca oko z podłużną źrenicą i czarnymi skrzydełkami.

Jej ręce pod wpływem czarnej magii mają czarno-fioletową barwę. Dłonie są czarne, w kierunku łokci kolory bledną, tworząc rysy wyglądające jak rany.

W odcinku "Sweet Dreams" ma na sobie różowo-białą, dwuczęściową piżamę z długimi rękawami, przepasana fioletowym pasem, chustę na głowie tego samego koloru i białe kapcie-zwierzaki.

Historia

Niewiele wiadomo o jej historii władania Mewni, ale jest przedstawiana jako "czarna owca" rodziny Butterfly z nieprzyjazną reputacją.

S2E23 Gobelin Eclipsy

W odcinku "Into the Wand" Star Butterfly wchodzi do środka różdżki w celu naprawienia jej. Trafia do "Pokoju Babci" w Zamku Butterfly, gdzie dowiaduje się o swoich przodkach. Znajduje z nim gobelin Eclipsy, siedzącej na ramieniu męża-potwora, z piedestałem, na którym napisane było, że poślubiła króla Mewni, lecz była zakochana w potworze, z którym uciekła i porzuciła tron.

W czasie swojego życia Eclipsa stworzyła szereg zaklęć, które zapisała w Księdze Zaklęć. Większość z nich jest czarnomagiczna, a jej rozdział jest zabezpieczony kłódką w kształcie czaszki. Jest też jedyną członkinią rodziny królewskiej, która nie kwestionowała metod nauczania Słowniryka.

Według Baby w odcinku o tej samej nazwie Eclipsa miała bardzo wysoki poziom umiejętności magicznych w porównaniu do innych królowych, porównywalnych do Star. Po uwadze Króla Butterfly można domniemywać, że żywiła sympatię do potworów na Mewni.

W odcinku "Crystal Clear" widzimy Eclipsę zamkniętą w krysztale pośród innych stworów uwięzionych przez Rhombulusa.

S3E2 Eclipsa podaje rękę Moon

W odcinku "Moon the Undaunted" zostaje ujawnione, że Eclipsa żyje, więziona w krysztale. W przeszłości Królowa Butterfly poprosiła ją o pomoc w pokonaniu Toffee'go. Była władczyni zgodziła się powiedzieć swoje czarnomagiczne zaklęcie w zamian za wolność. Dwie królowe zawarły układ. Moon dzięki jej pomocy udało się unieszkodliwić wroga, jednak nie zabija go, zostawiając Eclipsę uwięzioną.

Po pokonaniu Toffee'go w odcinku "Toffee Moon biegnie do kryształu Eclipsy sprawdzić, czy się uwolniła. Kiedy przybywa na miejsce, z ulgą zastaje nienaruszony kamień. Jednak po jej odejściu na krysztale pojawia się pęknięcie.

S3E11 Eclipsa wskazuje na wieżę

W odcinku "Stranger Danger" Star wpada na Eclipsę w ogrodzie. Dwie Butterfly rozmawiają, a dawna władczyni dzieli się z daleką wnuczką miłością do kwiatów i w zaskakujący sposób udaje jej się uspokoić rozkojarzonego Słowniryka. Przerywa im Wysoka Komisja Magii, która łapie Eclipsę i zamyka w lochach. Kiedy ma zostać z powrotem zamrożona, Star zatrzymuje Komisje i wywalcza dla obwinianej sprawiedliwy proces. Eclipsa zostaje jednak pod ścisłą kontrolą. Star odwiedza ją później w jej komnacie i mówi, że mimo obrony nadal jej nie ufa, a Królowa pokazuje krewnej widok za swoim oknem i razem go podziwiają.

S3E18 Eclipsa wychodzi tunelem

Eclipsa jest trzymana na uwięzi i w "Lint Catcher" karmi w ogrodzie ptaki, przywiązana do łańcuchów. Radzi Star w relacjach z Marco i ostrzega przed niebezpieczeństwem pracy w pralni. W odcinku "Sweet Dreams" Eclipsa ratuje Star i Marco, którzy prawie utknęli między wymiarami. Księżniczka prosi również o pomoc w związku z jej niekontrolowanymi snami. Wracając do siebie, dawna władczyni pokazuje Star ukryte tunele w ścianach zamku.

W odcinku "Monster Bash" okazuje się, że Panna Ohydzka jest córka Eclipsy, którą ukrywała w Świątyni potworów.

Charakter

Eclipsę poznajemy w odcinku "Into the Wand", gdy Star znajduje się w swojej różdżce. Od tamtego czasu za każdym razem, gdy słyszymy o niej, jest przedstawiana jako wcielone zło i straszna osoba. Przykładowo, gdy Dzidzia w odcinku "Baby" wspomina, że poziom opanowania czarów Star jest podobny do poziomu Eclipsy, król i królowa są przerażeni. Biorąc pod uwagę, jej osiągnięcia musi być inteligentną i potężną osobą.

Mimo złej opinii w odcinku "Moon the Undaunted" Eclipsa wydaje się być normalną, miłą osobą, pragnącą wolności, a nawet dzieli się swoimi uczuciami z Moon i współczuje jej utraty matki. Star spotykając ją pierwszy raz nie, poznaje w niej złej królowej. Eclipsa jest żywa, energiczna, a czasami psotna. Często pomaga prawnuczce i dzieli się swoim doświadczeniem. Jest także bardzo spokojna w sytuacji możliwości powrotnego zaktyształowania i nie stawia żadnego oporu.

Relacje

Star Butterfly

S3E14 Eclipsa rozmawia ze Star

Star dowiaduje się o Eclipsie w odcinku "Into the Wand". Czytając jej piedestał, wydaje się bardzo zainteresowana osobą mrocznej królowej. Spotykają się pierwszy raz w "Stranger Danger". Eclipsa jest bardzo sympatyczna w stosunku do Star i opowiada o swojej pasji do róż. Dzięki dalekiej prawnuczce nie zostaje z powrotem zamknięta w krysztale. Ona za to odwdzięcza się, ratując ją z opresji i dając rady. Staje się dla Star prawie jak babcia, której może się wyżalić i dostać cenne i mądre wskazówki.

Królowa Butterfly

S3E2 Eclipsa szepta Moon do ucha

Królowa, jak większość Mewnian uważa, że Eclipsa jest lubującą się w potworach i czarnej magii zdrajczynią. Młoda Moon, chcąc pokonać Toffee'go decyduje się pójść o pomoc do Eclipsy. Mimo strachu i ostrożności księżniczki, więźniarka jest bardzo miła i prosi o batona. Pociesza ją również po stracie matki, wyjawiając, że sama straciła swoją w młodym wieku i daje zaklęcie na pokonanie potwora. Po ostatecznej śmierci Toffee'go Moon jest wystraszona, że zła królowa mogła zostać uwolniona, a kiedy to się dzieje, chce jak najszybciej zamknąć ją z powrotem. Podczas ich pierwszego od układu spotkania, Eclipsa spokojnie pyta się Moon, jak zadziałało jej zaklęcie.

Meteora Butterfly

S3E24 Obraz Eclipsy i Meteory

Meteora jest córką Eclipsy i jej męża-potwora. Królowa bardzo dbała o córkę. Schowała ją w świątyni potworów i zabezpieczyła zaklęciami, by nikt nie mógł jej znaleźć. Niewiele wiadomo o ich relacji, ale wydaje się, że Eclipsa była dobrą matką.

Słowniryk

Słowniryk był nauczycielem Eclipsy z czasów jej młodości, jak każdej księżniczki na Mewni. Była jedyną, która nie kwestionowała jego metod, jednak opuściła go. Słowniryk wie również, że królowa i jej zaklęcia są bardzo niebezpieczne.

Członkowie Wysokiej Komisja Magii

Eclipsa została zamknięta przez Rombulusa, on również był jej strażnikiem i pilnował, by nie uciekła. Kiedy Eclipsa uwalnia się, Komisja szybko reaguje i dąży do jej ponownego ukształtowania. Członkowie uważają, że zasłużyła na swoją karę.

Wystąpienia

Galeria

Galeria ikona

Główni bohaterowie
Postacie z Ziemi
Rodzina Diaz

Angie DiazLinda DiazRafael Diaz

Akademia Strumyczek

Alfonzo DolittleAndreaBeckyBlake LemonsBrittney WongChelsea McNelseyDyrektor SkeevesEdFerguson O'durgusonFrancis SmithingtonHope HadleyIngrid BloomgrenJackie Lynn ThomasJanna OrdoniaJustin ArmbergLars VanderdudLeahMegan GandlymMoobs SquitsonOskar GreasonPani SkullnickRaya RouseySabrina BackintoshStarFan13TimmyZekeZośka

Inni

Amy VendrosianBon BonBrigidCharlie BoothJeremy BirnbaumKobieta od fortepianuLove SentenceLydiaMack GrabaMama SenseiaMarisolPani LiaoPracownik Stań i SiorbPracownik Składnicy VHSPsotekSensei BrantleyWłaścicielka PsotkaWojownicy

Postacie z Mewni
Rodzina Butterfly

Eclipsa ButterflyKról ButterflyKrólowa ButterflyLil ChaunceyManfredMantikoraSłownirykStrażnik Opiekunka

Rodzina Końskich Głów

Końska GłowaKról Końska Głowa

Podziemia

BrianPan CandleTom Lucitor

Inni

DennisDogbullDzidziaDziki jednorożecFooldukeHydraJednorożec z różdżkiKijanki RopuchaKwietne potworyLady AvariusLord BrudoMimMina LoveberryRuberiot

Wysoka Komisja Magii

CzarobooLekmetOmnitraxus PierwszyRombulus

Poprawczak św. Olgi dla Krnąbrnych Księżniczek

GeminusKsiężniczka SmooshyPanna OhydzkaRasticoreStrażnicy

Wróżtopia

Królowa WróżekWróżka NadzorcaWróżka UrzędniczkaWróżki

Inni

Głodny LeszekHeliosKellyKwadratyMilly IskraOjciec CzasPracownicy AndantePresto Zmian-ORoySfinksTadWierzbączekZłośliwiec

Armia Ludo
Boo FlyBrodo-leńEmmittGrabulaHomarowiczMaczugaMisiorożecNienazwany potwór nietoperzNienazwany potwór krokodylNienazwany kwietny potwórNienazwany kołnierzasty potwórNienazwany potwór kozaNienazwany potwór żyrafaNienazwany potwór jaszczurkaNienazwany potwór grzybNienazwany potwór guziecNienazwany dwugłowy potwórOrlicaPajęczycaRopuchToffeeTrójoki Grubaśny DzieciorWielki Kurczak
Stworzone przez Star
ChmurekLasero-psiakiLatająca ŚwiniaMorski WążOgromne Magiczne WiewiórkiPająk w cylindrzePotwór MotylRęka PotworaTrójoczne Ogniste Koty