FANDOM

Królowa Butterfly

Moon ID 1

Moon ID 2

Moon ID 3

Informacje ogólne
Pierwszy epizod "Star Comes to Earth"
Ostatni epizod "Toffee"
Głos polski Ewa Kania
Głos angielski Grey Griffin
Katie Driver (młoda)
Inspiracja
O bohaterze
Pełne nazwisko Moon Butterfly
Przydomek Moon Niezrażona
Cel Nauczyć Star Butterfly odpowiedzialności
Praca Królowa Mewni
Dom Mewni
Rodzina Król Butterfly (mąż)
Star Butterfly (córka)
Comet Butterfly (nieżyjąca matka)
Etheria Butterfly (ciocia)
Celena Butterfly (prababcia)
Eclipsa Butterfly (daleka prababka)
Zwierzęta Lil Chauncey
Przyjaciele Słowniryk
Lekmet
Czaroboo
Rombulus
Omnitraxus Pierwszy
Marco Diaz
Wrogowie Toffee
Ludo
Wiek
Lubi
Nie lubi Gdy Star jest nieodpowiedzialna
Moce i zdolności
Motto

Królowa Moon Butterfly[1] jest królową Mewni i żoną Rivera Butterfly. Jest też matką Star. Władała królewską różdżką zanim przekazała ją córce na czternaste urodziny. Może i wygląda na zwykłą damę lecz kiedyś , przed wielu laty walczyła w obronie królestwa z Toffeem.

WyglądEdytuj

Królowa ma długie, jasnoniebieskie włosy spięte w fryzurę w kształcie serca z doczepianymi lokami, co możemy zauważyć w odcinku "Storm the Castle" i złotą koronę z różowym kryształem. Ma niebieskie oczy i różowe symbole karo na policzkach. Nosi jasnoniebieską suknię, która również układa się w kształt serca oraz długie rękawiczki. Rękawki sukienki przypominają skrzydła od starej różdżki Star. Zwykle ma na sobie też różową szminkę.

Od odcinka "Mr. Candle Cares" jej codzienny wygląd się zmienia. Nie posiada już doczepianych loków. Zamiast tego widzimy, że nosi kolczyki w kształcie karcianego symbolu karo. Tego samego kształtu posiada również dodatkową ozdobę pod koroną, do której przyczepione są perłowe dekoracje.

W odcinku "Into the Wand" widzimy, że królowa za czasów młodości była bardzo podobna do swojej córki. Miała długie, rozpuszczone do kolan włosy i taką samą grzywkę. Jej strój do walki to ostro zakończona spódnica i górna część koloru błękitnego oraz ciemne buty.

W odcinku "Face the Music", Moon jadąc przez Puszczę Pewnej Śmierci ma na sobie ciemnoszary płaszcz z kapturem. Jej włosy są związane w warkocz. Na Dzień Piosenki ma na sobie szeroką fioletową suknię z ozdobnymi perłami.

CharakterEdytuj

Królowa zawsze jest poważna i traktuje swoje obowiązki jako najważniejszą rzecz. Próbuje sprawić, by jej córka poszła w jej ślady i została "prawdziwą królową", która będzie poważna i odpowiedzialna. Jak sama powiedziała w odcinku "Storm the Castle" zawsze się złości. Lecz kiedy przychodzi co do czego potrafi nawet oddać życie za to na czym jej zależy.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Moon była wesołą dziewczyną zadowoloną ze swojego życia. Miała podobny charakter do dzisiejszej Star. Trwało to do czasu, gdy Toffee zabił jej matkę. Musiała wziąć ciężar rządzenia królestwem Mewni na swoje barki będąc jeszcze młodą księżniczką. Połowa Mewnijczyków pragnęła wojny z potworami, a druga połowa chciała zachować pokój. Moon postanowiła porozmawiać ze swoją daleką prababką, Eclipsą. Chciała, by wyjawiła jej zaklęcie, którym będzie mogła pokonać swojego wroga, ale jeśli uda jej się, Eclipsa zostanie uwolniona z kryształu. Młoda królowa zgodziła się na ten układ. Przyjechała do potworów i wypowiedziała zaklęcie, ale trafiła tylko w palec Toffeego. Mimo wszystko potwory schowały się w panice, a sam jej przeciwnik również nie wyglądał na zadowolonego. Po tych wydarzeniach, Moon przysięgła, że dalej będzie walczyła przeciw potworom i chroniła królestwa Mewni.

Wydarzenia z serialu Edytuj

W serialu królową poznajemy w odcinku "Star Comes to Earth". Czeka ona w królewskim zamku na swoją córkę, by przekazać jej Królewską Magiczną Różdżkę na jej czternaste urodziny. Później stwierdza jednak, że Star nie daje sobie rady z panowaniem nad różdżką i wysyła ją do bezpiecznego wymiaru Ziemia.

W odcinku "Match Maker", gdy Star przypadkowo zmienia panią Skullnick w trola, postanawia zadzwonić do mamy. Jednak po zauważeniu bałaganu przez królową, córka rozłącza się.

W "Diaz Family Vacation" Moon i River rozmawiają z córką przez Międzywymiarowe Lustro. Mama mówi wtedy o byciu królową i o tym, że Star nie ma prawa opuszczać Ziemii.

W odcinku "Storm the Castle", królowa dowiaduje się, że Star walczyła z Toffeem, a różdżka została rozszczepiona. Mimo tego cieszy się, że jej córce nic nie jest. Później rozmawia ze Słownirykiem o zagubionej połowie kryształu.

W "My New Wand!" Star rozmawia z mamą przez lustro. Królowa daje jej wskazówkę jak się wgłębić.

W odcinku "Mr. Candle Cares" Moon rozmawia z córką o tym, jak wygląda życie królowej.

W "Game of Flags" odbywa się przyjęcie dla rodzin Butterfly i Johansen. Gdy rozpoczyna się spór, River postanawia rozstrzygnąć to bitwą o flagi, którą Moon chce zakończyć i nie bierze w niej udziału. Pod koniec odcinka, gdy wszyscy chcą dopaść Star, królowa pojawia się w swojej formie motyla i wszystko łagodzi.

W odcinku "Page Turner", królowa wzywa Słowniryka na rozmowę z Wysoką Komisją Magii. Wyjaśnia mu wtedy, że coś wysysa magię ze wszechświata oraz, że należy przyspieszyć trening Star. Słowniryk jednak odmawia i stwierdza, że dobrze wyszkoli jej córkę.

W "Raid the Cave", Star wyjawia rodzicom, że straciła księgę zaklęć i Słowniryka. Królowa jest w szoku, ale postanawia ukrywać ten fakt przed wszystkimi.

W odcinku "Baby" Moon stwierdza, że Star należy poddać ocenie. Wysyła więc do niej egzaminatorkę Dzidzię.

W "Face the Music" królowa mówi córce, że grajek Ruberiot musi napisać o niej piosenkę. Tymczasem wyjeżdża do Puszczy Pewnej Śmierci, by spotkać się z rodzicami Luda. Gdy dociera do ich domu, pyta ich gdzie może znajdować się ich syn. Jednak oni nie mają takiej informacji. Później z pomocą przychodzi brat Luda, Dennis, który zabiera Moon do braciszka. Kiedy królowa zauważa połowę kryształu u ptaka, rozkazuje wracać z powrotem. Następnie, gdy wraca do królestwa, musi szybko przebrać się na Dzień Piosenki Star. Kiedy siedzi już na swoim miejscu, śpiewka bardzo jej się podoba. Do momentu, aż wszyscy Mewnijczycy dowiadują się o zaginięciu księgi i Słowniryka. Komisja Magii jest wściekła na Moon i tworzy się spór.

W odcinku "Starcrushed" Moon razem z Komisją Magii wyrusza do Świątyni Potworów, by odzyskać kryształ, księgę i Słowniryka. Na miejscu królowa rozmawia z Ludem o jego życiu i zostaje zaatakowana przez Toffeego. Rozpoczyna się walka, w której Moon przegrywa i ucieka z Rhombulusem, Czaroboo i Omnitraxusem. Później zjawia się na Ziemii, by zabrać córkę z powrotem na Mewni.

W "Return to Mewni" królowa razem z córką przekradają się przez lasy na Mewni. Doskonale zauważa, że z magią wszechświata dzieje się coś złego. Gdy chce naprawić członków komisji, nie może tego zrobić, ponieważ magiczny płyn również został skażony. Królowa wyjawia Star, że Toffee zabił jej matkę i nie chce by ją spotkało to samo.

W odcinku "Puddle Defender" Moon i Star ukrywają się w domu Ropucha. Królowa jest do niego bardzo wrogo nastawiona ze względu na to, że jest potworem. Gra razem z nim w grę Puddle Defender, przy której nie dogadują się dobrze. Po wszystkim jednak stwierdzają, że oboje są dobrymi rodzicami.

W "Toffee" królowa zjawia się w zamku dopiero, gdy Star rozwala kryształ Luda zaklęciem szeptu. Próbuje znaleźć córkę i uwolnić ją zamkniętą w ciele ptaka. Gdy Toffee mówi, że jej córka przepadła, Moon opłakuje jej odejście. Do czasu, aż ta powraca w jej formie motyla. Wtedy matka jest bardzo dumna ze Star. Jednak przez zabicie jaszczura, królowa odczuwa siłę Eclipsy, przez układ, który zawarła wiele lat temu. Pod koniec odcinka udaje się do Kryształowego Wymiaru, by upewnić się, że Królowa Ciemności nadal jest uwięziona.

RelacjeEdytuj

Star ButterflyEdytuj

S3E1 Star siada koło mamy

Moon bardzo troszczy się o swoją córkę i jest dla niej najważniejsza. Stara się ją chronić za wszelką cenę, choćby narażając siebie i innych. Często denerwuje ją zbyt duża pewność siebie i nieposłuszeństwo Star, ale bardzo ją kocha. Może na niej polegać kiedy czegoś od niej wymaga lub potrzebuje, oraz potrafi pokazać, że jest z niej naprawdę dumna. Czasem zdarza się, że traktuje ją dość surowo, ponieważ chce ją przygotować na przyszłe bycie królową. Ważne jest dla niej, by nie przyniosła wstydu rodzinie i zachowywała się jak godna księżniczka Butterfly'ów. Mimo wielu ciężkich chwil, jest pewna, że Star wybierze dobrą drogę dla siebie i będzie nią podążać. 

W odcinku "Toffee", gdy Toffee mówi, że Star przepadła, królowa z furią atakuje go i próbuje nawet użyć "najciemniejszego zaklęcia" celując w jego serce. Nie udaje jej się jednak. Później próbuje złożyć kawałki różdżki w całość, gdyż może to przywróci Star do życia. Kiedy dziewczyna powraca w swojej nowej formie, królowa jest uradowana.

Król ButterflyEdytuj

S2E40 Moon całuje Rivera w policzek

Królowa bardzo kocha swojego męża, jednak nie zawsze podoba się jej jego zachowanie. W odcinku "Royal Pain", gdy River zachowywał się nieodpowiedzialnie, nawet wyrzuciła go z zamku i musiał odwiedzić Star. Moon jednak ufa mężowi i jest pewna, że jest w stanie sobie poradzić w trudnych sytuacjach, takich jak np. rządzenie królestwem. 

Oboje troszczą się o siebie nawzajem, ponieważ w odcinku "Face the Music", król stanowczo odradza żonie udania się do Puszczy Pewnej Śmierci. Dodatkowo Moon dba o to, by jej mąż dobrze wyglądał i zawsze, gdy opuszcza królestwo na jakiś czas, zostawia mu kilka strojów na kolejne dni. Mimo wszystko, ważniejsza dla niej jest jej córka, ponieważ w odcinku "Puddle Defender" wybiera chronienie Star u Ropucha, niż ratowanie męża.

Moon i River poznali się w odcinku "Moon the Undaunted", gdy królowa musiała podjąć ważną decyzję odnośnie potworów. Chłopak wtrącił się do rozmowy, a reszta natychmiast go uciszyła. Później wręczył Moon kawałek mięsa jako przeprosiny. Cały czas wierzył, że uda jej się pokonać potwory i nigdy w nią nie zwątpił.

ToffeeEdytuj

S3E7 Moon celuje różdżką w serce Toffee'ego

Moon po raz pierwszy spotkała się z Toffee'em w retrospekcji w odcinku "Moon the Undaunted". Użyła na nim zaklęcia od Eclipsy i nieodwracalnie pozbawiła go palca. W czasach teraźniejszych, gdy Toffee powrócił, królowa wie, że jest bardzo dużym zagrożeniem i nie jest w stanie pokonać go sama. Szczerze go nienawdzi, za to, że ze swoimi potworami zabił jej matkę.

RopuchEdytuj

S3E5 Ropuch zaprasza Moon

Królowa pierwszy raz spotyka Ropucha w odcinku "Puddle Defender", gdy razem z córką musi się ukryć. Jest do niego bardzo wrogo nastawiona z powodu jej przeszłości i pała do niego nienawiścią na samym wejściu. Grając w grę planszową, kłóci się z nim o to, że potwory są złe i obraża go, że nie wie nic o rodzicielstwie. Po tym, jak Ropuch zatrzymuje Star w domu przed ucieczką, królowa dochodzi do wniosku, że przecież on też jest rodzicem i nie czuje do niego tak dużej urazy.

SłownirykEdytuj

S2E25 Moon wzrusza się

Moon uważa, że Słowniryk bardzo dobrze przygotowuje księżniczki do bycia królowymi i zna się na wielu rzeczach. Irytują ją jednak jego ciągłe zagadki, którymi posługuje się wyjaśniając cokolwiek. W odcinku "Page Turner", gdy wzywa go na spotkanie z Komisją Magii i mówi, że trzeba przyśpieszyć szkolenie Star, Słowniryk nie zgadza się. Mówi, że to jego praca, by wyszkolić jej córkę na wielką królową, co wzrusza Moon i przytakuje. 

Eclipsa ButterflyEdytuj

S3E2 Eclipsa szepta Moon do ucha

Eclipsa to daleka prababka Moon. Królowa poznała ją w odcinku "Moon the Undaunted", gdy potrzebowała od niej zaklęcia, które było w stanie zniszczyć kogoś niezniszczalnego. Eclipsa zgrywała przed nią smutną i zagubioną kobietę, więc dziewczyna nie uznała jej za złą. Zgodziła się na układ, że gdy zabije Toffee'ego, ona będzie wolna. Mimo wszystko w ostatniej chwili decyduje się tego nie robić i zamiast wycelować w jego serce, celuje w palec.

Comet ButterflyEdytuj

S3E2 Zdjęcie Moon i jej matki

Comet była matką Moon. Nie znamy ich bliższych relacji, ale wiemy, że królowa bardzo ją kochała. Każde wspomnienie tego, że Toffee z jego potworami ją zabił, przyprawia Moon o płacz. 

Rodzina ButterflyEdytuj

Rodzina Moon często sugeruje jej, że źle wybrała poślubiając Rivera z rodziny Johansen. Królowa często musi uspokajać członków swojej rodziny podczas rodzinnych spotkań, ponieważ często kłócą się z drugą stroną.

Wysoka Komisja MagiiEdytuj

Królowa ma najwyższą władzę w Komisji Magii i to ona decyduje o tym jakie kroki trzeba podjąć. Mimo wszystko, Czaroboo potrafi się z nią kłócić, jak widzimy w odcinku "Face the Music", gdy dowiaduje się o zniknięciu Słowniryka i Księgi Zaklęć. Wszyscy członkowie komisji są jednak bliscy królowej i roni łzy, gdy zbiera ich z pola bitwy z Toffee'em.

Rodzina LudoEdytuj

Królowa zdaje się dobrze rozumieć rodziców Luda, ponieważ tak jak oni, sama jest rodzicem. Wie, że dzieci podążają różnymi ścieżkami w swoim życiu i nie zawsze można to kontrolować.

Moce i zdolności Edytuj

Nazwa Pierwsze wystąpienie Opis Obraz
Różdżka Moon Star Comes to Earth Królowa posiadała różdżkę zanim posiadała ją Star. Mogła wtedy wyczarowywać wszystko na swoje życzenie. S1E1 Różdżka w rękach królowej
Moc wewnętrzna Face the Music Moon potrafi tworzyć energię poprzez "zgłębienie". S2E41 Moon strzela do Luda-Toffee
Zmiana formy Game of Flags Królowa potrafi zmieniać się w motyla, tak jak inne królowe rodziny Butterfly po przejściu Mewrzewania. S2E15 Forma motyla królowej Butterfly

WystąpieniaEdytuj

Galeria

Galeria ikona

Ciekawostki Edytuj

  • Moon była pierwszą osobą, która w pewnym sensie pokonała Toffee'ego, pozbawiając go środkowego palca.
  • W młodości miała taką samą fryzurę jak Star.
    • Posiadała wtedy również zwierzaka o imieniu Lil Chauncey.
  • Królowa była niedużo starsza od Star, gdy Toffee i jego potwory zabiły jej matkę.
    • Przez śmierć matki, została królową o wiele wcześniej niż powinna.
  • W dzieciństwie robiła wiele rzeczy, których teraz zabrania Star.
  • Moon jest jedyną osobą w rodzinie Butterfly'ów, która toleruje rodzinę Johansen, ponieważ poślubiła Rivera Johansen, który został królem. Reszta jej rodziny wydaje się żywić urazę do Johansenów.
  • Gdy Moon była księżniczką, nosiła tę samą koronę, którą Star posiada teraz i nosi w specjalne okazje.
  • Moon nauczyła się "zgłębiać" dopiero w wieku 19 lat.
  • Kiedy przytula Star w odcinku "Storm the Castle" jeden z jej loków odpada, co pokazuje, że były one sztuczne.
  • Moon zwykle śpi głową w dół na poduszce i nie zmywa makijażu idąc spać.
  • Książka Star and Marco's Guide to Mastering Every Dimension wyjawia, że w przeszłości przez pewien czas, Moon brała lekcje tańca na rurze.

PrzypisyEdytuj

  1. https://twitter.com/DaronNefcy/status/611103477071249409
Główni bohaterowie
Postacie z Ziemi
Rodzina Diaz

Angie DiazLinda DiazRafael Diaz

Akademia Strumyczek

Alfonzo DolittleAndreaBeckyBlake LemonsBrittney WongChelsea McNelseyDyrektor SkeevesEdFerguson O'durgusonFrancis SmithingtonHope HadleyIngrid BloomgrenJackie Lynn ThomasJanna OrdoniaJustin ArmbergLars VanderdudLeahMegan GandlymMoobs SquitsonOskar GreasonPani SkullnickRaya RouseySabrina BackintoshStarFan13TimmyZekeZośka

Inni

Amy VendrosianBon BonBrigidCharlie BoothJeremy BirnbaumKobieta od fortepianuLove SentenceLydiaMack GrabaMama SenseiaMarisolPani LiaoPracownik Stań i SiorbPracownik Składnicy VHSPsotekSensei BrantleyWłaścicielka PsotkaWojownicy

Postacie z Mewni
Rodzina Butterfly

Eclipsa ButterflyKról ButterflyKrólowa ButterflyLil ChaunceyManfredMantikoraSłownirykStrażnik Opiekunka

Rodzina Końskich Głów

Końska GłowaKról Końska Głowa

Podziemia

BrianPan CandleTom Lucitor

Inni

DennisDogbullDzidziaDziki jednorożecFooldukeHydraJednorożec z różdżkiKijanki RopuchaKwietne potworyLady AvariusLord BrudoMimMina LoveberryRuberiot

Wysoka Komisja Magii

CzarobooLekmetOmnitraxus PierwszyRombulus

Poprawczak św. Olgi dla Krnąbrnych Księżniczek

GeminusKsiężniczka SmooshyPanna OhydzkaRasticoreStrażnicy

Wróżtopia

Królowa WróżekWróżka NadzorcaWróżka UrzędniczkaWróżki

Inni

Głodny LeszekHeliosKellyKwadratyMilly IskraOjciec CzasPracownicy AndantePresto Zmian-ORoySfinksTadWierzbączekZłośliwiec

Armia Ludo
Boo FlyBrodo-leńEmmittGrabulaHomarowiczMaczugaMisiorożecNienazwany potwór nietoperzNienazwany potwór krokodylNienazwany kwietny potwórNienazwany kołnierzasty potwórNienazwany potwór kozaNienazwany potwór żyrafaNienazwany potwór jaszczurkaNienazwany potwór grzybNienazwany potwór guziecNienazwany dwugłowy potwórOrlicaPajęczycaRopuchToffeeTrójoki Grubaśny DzieciorWielki Kurczak
Stworzone przez Star
ChmurekLasero-psiakiLatająca ŚwiniaMorski WążOgromne Magiczne WiewiórkiPająk w cylindrzePotwór MotylRęka PotworaTrójoczne Ogniste Koty