FANDOM

Królowa Butterfly

Moon ID 1.png

Moon ID 2.png

Moon ID 3.png

Informacje ogólne
Pierwszy epizod "Star Comes to Earth"
Ostatni epizod "Toffee"
Głos polski Ewa Kania
Głos angielski Grey Griffin
Inspiracja
O bohaterze
Pełne nazwisko Moon Butterfly
Przydomek Moon Niezrażona
Cel
Praca Królowa Mewni
Dom Mewni
Rodzina Król Butterfly (mąż)
Star Butterfly (córka)
Eclipsa Butterfly

(daleka prababka)

Zwierzęta Lil Chauncey
Przyjaciele
Wrogowie Toffee
Wiek
Lubi
Nie lubi Gdy Star jest nieodpowiedzialna
Moce i zdolności
Motto

Królowa Moon Butterfly[1] jest królową Mewni i żoną Rivera Butterfly. Jest też matką Star. Władała królewską różdżką zanim przekazała ją córce na czternaste urodziny. Może i wygląda na zwykłą damę lecz kiedyś , przed wielu laty walczyła w obronie królestwa z Toffeem.

WyglądEdytuj

Królowa ma długie, jasnoniebieskie włosy spięte w fryzurę w kształcie serca z doczepianymi lokami, co możemy zauważyć w odcinku "Storm the Castle" i złotą koronę z różowym kryształem. Ma niebieskie oczy i różowe symbole karo na policzkach. Nosi jasnoniebieską suknię, która również układa się w kształt serca oraz długie rękawiczki. Rękawki sukienki przypominają skrzydła od starej różdżki Star. Zwykle ma na sobie też różową szminkę.

Od odcinka "Mr. Candle Cares" jej codzienny wygląd się zmienia. Nie posiada już doczepianych loków. Zamiast tego widzimy, że nosi kolczyki w kształcie karcianego symbolu karo. Tego samego kształtu posiada również dodatkową ozdobę pod koroną, do której przyczepione są perłowe dekoracje.

W odcinku "Into the Wand" widzimy, że królowa za czasów młodości była bardzo podobna do swojej córki. Miała długie, rozpuszczone do kolan włosy i taką samą grzywkę. Jej strój do walki to ostro zakończona spódnica i górna część koloru błękitnego oraz ciemne buty.

W odcinku "Face the Music", Moon jadąc przez Puszczę Pewnej Śmierci ma na sobie ciemnoszary płaszcz z kapturem. Jej włosy są związane w warkocz. Na Dzień Piosenki ma na sobie szeroką fioletową suknię z ozdobnymi perłami.

CharakterEdytuj

Królowa zawsze jest poważna i traktuje swoje obowiązki jako najważniejszą rzecz. Próbuje sprawić, by jej córka poszła w jej ślady i została "prawdziwą królową", która będzie poważna i odpowiedzialna. Jak sama powiedziała w odcinku "Storm the Castle" zawsze się złości. Lecz kiedy przychodzi co do czego potrafi nawet oddać życie za to na czym jej zależy.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Moon była wesołą dziewczyną zadowoloną ze swojego życia. Miała podobny charakter do dzisiejszej Star. Trwało to do czasu, gdy Toffee zabił jej matkę. Musiała wziąć ciężar rządzenia królestwem Mewni na swoje barki będąc jeszcze młodą księżniczką. Połowa Mewnijczyków pragnęła wojny z potworami, a druga połowa chciała zachować pokój. Moon postanowiła porozmawiać ze swoją daleką prababką, Eclipsą. Chciała, by wyjawiła jej zaklęcie, którym będzie mogła pokonać swojego wroga, ale jeśli uda jej się, Eclipsa zostanie uwolniona z kryształu. Młoda królowa zgodziła się na ten układ. Przyjechała do potworów i wypowiedziała zaklęcie, ale trafiła tylko w palec Toffeego. Mimo wszystko potwory schowały się w panice, a sam jej przeciwnik również nie wyglądał na zadowolonego. Po tych wydarzeniach, Moon przysięgła, że dalej będzie walczyła przeciw potworom i chroniła królestwa Mewni.

Wydarzenia z serialu Edytuj

W serialu królową poznajemy w odcinku "Star Comes to Earth". Czeka ona w królewskim zamku na swoją córkę, by przekazać jej Królewską Magiczną Różdżkę na jej czternaste urodziny. Później stwierdza jednak, że Star nie daje sobie rady z panowaniem nad różdżką i wysyła ją do bezpiecznego wymiaru Ziemia.

W odcinku "Match Maker", gdy Star przypadkowo zmienia panią Skullnick w trola, postanawia zadzwonić do mamy. Jednak po zauważeniu bałaganu przez królową, córka rozłącza się.

W "Diaz Family Vacation" Moon i River rozmawiają z córką przez Międzywymiarowe Lustro. Mama mówi wtedy o byciu królową i o tym, że Star nie ma prawa opuszczać Ziemii.

W odcinku "Storm the Castle", królowa dowiaduje się, że Star walczyła z Toffeem, a różdżka została rozszczepiona. Mimo tego cieszy się, że jej córce nic nie jest. Później rozmawia ze Słownirykiem o zagubionej połowie kryształu.

W "My New Wand!" Star rozmawia z mamą przez lustro. Królowa daje jej wskazówkę jak się wgłębić.

W odcinku "Mr. Candle Cares" Moon rozmawia z córką o tym, jak wygląda życie królowej.

W "Game of Flags" odbywa się przyjęcie dla rodzin Butterfly i Johansen. Gdy rozpoczyna się spór, River postanawia rozstrzygnąć to bitwą o flagi, którą Moon chce zakończyć i nie bierze w niej udziału. Pod koniec odcinka, gdy wszyscy chcą dopaść Star, królowa pojawia się w swojej formie motyla i wszystko łagodzi.

W odcinku "Page Turner", królowa wzywa Słowniryka na rozmowę z Wysoką Komisją Magii. Wyjaśnia mu wtedy, że coś wysysa magię ze wszechświata oraz, że należy przyspieszyć trening Star. Słowniryk jednak odmawia i stwierdza, że dobrze wyszkoli jej córkę.

W "Raid the Cave", Star wyjawia rodzicom, że straciła księgę zaklęć i Słowniryka. Królowa jest w szoku, ale postanawia ukrywać ten fakt przed wszystkimi.

W odcinku "Baby" Moon stwierdza, że Star należy poddać ocenie. Wysyła więc do niej egzaminatorkę Dzidzię.

W "Face the Music" królowa mówi córce, że grajek Ruberiot musi napisać o niej piosenkę. Tymczasem wyjeżdża do Puszczy Pewnej Śmierci, by spotkać się z rodzicami Luda. Gdy dociera do ich domu, pyta ich gdzie może znajdować się ich syn. Jednak oni nie mają takiej informacji. Później z pomocą przychodzi brat Luda, Dennis, który zabiera Moon do braciszka. Kiedy królowa zauważa połowę kryształu u ptaka, rozkazuje wracać z powrotem. Następnie, gdy wraca do królestwa, musi szybko przebrać się na Dzień Piosenki Star. Kiedy siedzi już na swoim miejscu, śpiewka bardzo jej się podoba. Do momentu, aż wszyscy Mewnijczycy dowiadują się o zaginięciu księgi i Słowniryka. Komisja Magii jest wściekła na Moon i tworzy się spór.

W odcinku "Starcrushed" Moon razem z Komisją Magii wyrusza do Świątyni Potworów, by odzyskać kryształ, księgę i Słowniryka. Na miejscu królowa rozmawia z Ludem o jego życiu i zostaje zaatakowana przez Toffeego. Rozpoczyna się walka, w której Moon przegrywa i ucieka z Rhombulusem, Czaroboo i Omnitraxusem. Później zjawia się na Ziemii, by zabrać córkę z powrotem na Mewni.

W "Return to Mewni" królowa razem z córką przekradają się przez lasy na Mewni. Doskonale zauważa, że z magią wszechświata dzieje się coś złego. Gdy chce naprawić członków komisji, nie może tego zrobić, ponieważ magiczny płyn również został skażony. Królowa wyjawia Star, że Toffee zabił jej matkę i nie chce by ją spotkało to samo.

W odcinku "Puddle Defender" Moon i Star ukrywają się w domu Ropucha. Królowa jest do niego bardzo wrogo nastawiona ze względu na to, że jest potworem. Gra razem z nim w grę Puddle Defender, przy której nie dogadują się dobrze. Po wszystkim jednak stwierdzają, że oboje są dobrymi rodzicami.

W "Toffee" królowa zjawia się w zamku dopiero, gdy Star rozwala kryształ Luda zaklęciem szeptu. Próbuje znaleźć córkę i uwolnić ją zamkniętą w ciele ptaka. Gdy Toffee mówi, że jej córka przepadła, Moon opłakuje jej odejście. Do czasu, aż ta powraca w jej formie motyla. Wtedy matka jest bardzo dumna ze Star. Jednak przez zabicie jaszczura, królowa odczuwa siłę Eclipsy, przez układ, który zawarła wiele lat temu. Pod koniec odcinka udaje się do Kryształowego Wymiaru, by upewnić się, że Królowa Ciemności nadal jest uwięziona.

Moce i zdolności Edytuj

  • Różdżka - Królowa posiadała różdżkę zanim posiadała ją Star. Mogła wtedy wyczarowywać wszystko na swoje życzenie.
  • Moc wewnętrzna - Moon potrafi tworzyć energię poprzez "zgłębienie".
  • Zmiana formy - Królowa potrafi zmieniać się w motyla, tak jak inne królowe rodziny Butterfly po przejściu Mewrzewania.

WystąpieniaEdytuj

Galeria

Kliknij tutaj by zobaczyć galerię Królowa Butterfly.

Ciekawostki Edytuj

  • W dzieciństwie robiła wiele rzeczy, których teraz zabrania Star.
  • Przez śmierć matki, została królową w wieku Star.

PrzypisyEdytuj

  1. https://twitter.com/DaronNefcy/status/611103477071249409
Główni bohaterowie
Postacie z Ziemi
Armia Ludo
Stworzone przez Star

Więcej z Fandomu

Losowa wiki