FANDOM

Marco Diaz
Marco Diaz ID
Informacje ogólne
Pierwszy epizod "Star Comes to Earth"
Ostatni epizod "Monster Bash"
Głos polski Krzysztof Szczepaniak
Głos angielski Adam McArthur
Inspiracja
O bohaterze
Pełne nazwisko Marco Ubaldo Diaz
Przydomek Ostrożny
Dzikus
Dr. Marco, PH.D
Chłopak karate
Księżniczka Sardynka
Popsuj-bliźniak
Cel By być dobrym giermkiem dla Star i ją chronić
Praca Uczeń szkoły w Echo Creek (dawniej)
Uczeń Tang Soo Do (dawniej)
Królewski giermek Star Butterfly
Dom Dom Rodziny Diaz, Echo Creek (dawniej)
Zamek Butterfly, Mewni
Rodzina Angie Diaz
Rafael Diaz
Babcia Diaz
Zwierzęta Lasero-psiaki
Nachos
Przyjaciele Star Butterfly (najlepsza przyjaciółka)
Jackie Lynn Thomas (była dziewczyna)
Ferguson O'durguson
Alfonzo Dolittle
Końska Głowa
Kelly
Tom Lucitor
Janna Ordonia
River Butterfly
Moon Butterfly
Sensei Brantley
Ropuch
Czaroboo
Ruberiot
Mim
Foolduke
Wrogowie Ludo
Armia Ludo
Toffee
Panna Ohydzka
Jeremy Birnbaum
Lars
Wiek 15
Lubi Karate
Walczyć z potworami
Robić telefoniczne żarty
Kolory czerwony, śliwkowy i błękit pruski
Bluzy
Gry planszowe
Nie lubi Być nazywanym "ostrożny"
Mokrych skarpet
Swojego drugiego imienia
Moce i zdolności Karate
przyrządzanie nachos
walka mieczem
Motto

Marco Diaz - jeden z dwóch głównych bohaterów "Star Butterfly kontra Siły Zła". Jest synem pani Diaz i pana Diaz i najlepszym przyjacielem Star Butterfly.

Charakter

Marco jest zwykle bardzo przewrażliwiony i zorganizowany. Przez to w szkole przezywany jest "ostrożny". Mimo tego, gdy pomaga Star w walce nie cofa się przed niczym. Często martwi się o swoich przyjaciół i bliskich, będąc w stanie wiele dla nich poświęcić. Ma problemy z brakiem wiary w siebie, jednak gdy przychodzi co do czego potrafi udowodnić swoją wartość. Jest też mądry i zdobywa w szkole dobre oceny.

Wygląd

Chłopak jest średniego wzrostu, o lekko opalonej skórze. Ma ciemnobrązowe włosy, brązowe oczy i pieprzyk na policzku. Nosi szarą koszulkę, czerwoną bluzę, ciemnoszare spodnie i brązowo-białe trampki.

Relacje

Star Butterfly

Kiedy Star przybyła na Ziemię i zamieszkała u Marco, oboje często nie umieli się dogadać. Chłopaka denerwowało, że księżniczka nie panuje nad swoimi zaklęciami i wciąż tylko pogarsza sytuację. Jednak szybko się zaprzyjaźnili i potrafili sobie wszystko wybaczyć. Marco często traktuje Star zbyt nadopiekuńczo, ponieważ nie chce, żeby coś jej się stało. Uważa ją za swoją najlepszą przyjaciółkę i zawsze robi wszystko co w jego mocy by ją wspierać i pocieszać w trudnych sytuacjach.

W niektórych odcinkach, takich jak "Sleep Spells" czy "Blood Moon Ball", chłopak uważa się za niegodnego ich przyjaźni, jednak Star zawsze wyjaśnia mu że nie na tym polega ich więź i rozwiewa jego wątpliwości.

W "Starcrushed" Star wyznaje Marco że go kocha, jednak opuszcza Ziemię nie czekając na jego odpowiedź. Po tym wydarzeniu chłopak wydaje się załamany, a kiedy przyjaciele spotykają się ponownie w odcinku "Toffee" witają się ciepłym uściskiem.

W "Scent of a Hoodie" Marco z żalem opuszcza Mewni. Gdy w "Lint Catcher" wraca do królestwa, Star chce uczynić go giermkiem Rycerza Prania co irytuje chłopaka, który mówi, że wtedy będą się rzadziej widywać i żąda pracy na wyższym piętrze zamku. Po kłótni księżniczka wybacza mu i uroczyście mianuje swoim królewskim giermkiem.

W "Lava Lake Beach" po rozmowie z Tadem, Diaz zaczyna rozumieć że darzy Star pewnym uczuciem i odchodzi smutny gdy widzi jej pocałunek z Tomem. Pewne przejawy zazdrości pokazał również w "Monster Bash", gdy demon zaproponował księżniczce by się przytulili.

W "Stump Day" Marco zorganizował Star przyjęcie niespodziankę z okazji jej urodzin, które niefortunnie wypadają w tradycyjny Dzień Pnia. Księżniczka z początku była przerażona, z powodu braku szacunku do święta, jednak ostatecznie podziękowała mu za gest.

Jackie Lynn Thomas

Marco był zauroczony w Jackie, ale zawsze stresował się w jej towarzystwie. Do odcinka "Freeze Day" bał się nawet powiedzieć do niej cześć. Jednak w "Interdimensional Field Trip" pisał z nią na telefonie, a później siedział obok niej w autobusie. W "Sleepover" Diaz wyznaje swoje uczucia do dziewczyny, ale zaznacza że nie wie, czy podoba mu się tylko jej wyimaginowany przez niego obraz i mówi że chciałby ją bliżej poznać. W "Naysaya" przez demoniczną klątwę Marco zmuszony jest powiedzieć Jackie o wszystkich swoich wadach i sekretach. W odcinku "Bon Bon the Birthday Clown" Jackie zaprasza Marca na szkolne tańce. Jeszcze tego samego wieczoru co uczniowska impreza dochodzi między nimi do pierwszego pocałunku. W "Just Friends" dowiadujemy się, że Marco i Jackie oficjalnie zostali parą. W "Sophomore Slump" Marco stara się za wszelką cenę udowodnić swojej dziewczynie że zapomniał o Mewni i skoncentrował się na swoim życiu na Ziemi. By dowieść swego zaprasza ją na randkę, na której dobrze spędzają razem czas, jednak pod jej koniec Jackie odkrywa że Diaz cały czas nosił pod bluzą swoją pelerynę i zrywa z nim, wyjaśniając że to dla dobra ich obu.

Alfonzo i Ferguson

Alfonzo i Ferguson to koledzy Marco ze szkoły. Diaz lubi spędzać z nimi czas i robić telefoniczne żarty. Nazywa ich najfajnieszymi w szkole, chociaż czasem w to wątpi. Martwi się o swoich kumpli co pokazał w odcinku "School Spirit".

Końska Głowa

Marco nie dogadywał się z Końską Głową, która była zazdrosna o jego przyjaźń ze Star i traktowała chłopaka z pogardą. Po odcinku "St. Olga's Reform School for Wayward Princesses", w którym Marco i Star poszli ją ratować, widać że bardziej się szanują. W "Goblin Dogs" Końska Głowa wciąż przejawiała pewne znaki zazdrości o Marco, jednak ostatecznie pomogła mu w pogoni za Royem. W "Pizza Thing" księżniczka uczestniczy w "czwartku przyjaźni" razem z Marco i Star, a później idzie razem z Diazem do Emilio's Pizza i ciągle kłóci się z nim o podejście do sprawy. Na końcu odcinka jednak godzą się i przyrządzają wspólnie pizzę.

Jeremy Birnbaum

Jeremy zawsze stara się uprzykrzyć Marco życie i robi wszystko żeby zdenerwować chłopaka. Często prowokuje go do niehonorowej walki i drwi z każdej jego porażki.

Tom Lucitor

Z początku Marco kompletnie nie ufał Tomowi, próbował ochronić przed nim Star i zruinował jego plan połączenia dusz z księżniczką pod blaskiem Krwawego Księżyca. W "Mr. Candle Cares" demon jest zazdrosny o Marco, lecz gdy zaczęli rozmawiać podczas pojedynku ping-ponga przyznał że postąpił źle i pod namową Diaza poszedł przeprosić Star.

W "Friendenemies" Tom zaprasza chłopaka na maraton filmowy, gdzie nawiązuje się między nimi wieź. Dowiadują się że obydwoje są fanami Love Sentence i wspólnie mile spędzają czas. Kiedy Marco odkrywa że demon wykorzystał go tylko po to by zdobyć odznakę, wpada w wielką złość. Na końcu śpiewają razem piosenkę i oglądają walkę Mackie Handa z ochroniarzami kina.

W "Lint Catcher" Marco i Tom witają się przyjaźnie, co może sugerować że pozostali ze sobą w dobrych stosunkach.

W "Stump Day" Diaz i demon kłócą się, jak należało postąpić w sprawie przyjęcia urodzinowego Star, a kiedy Marco oskarża Toma o bycie złym chłopakiem dla jego przyjaciółki dochodzi między nimi do bójki. W obliczu śmierci pod koniec odcinka wybaczają sobie i tańczą razem z innymi,

Czaroboo

Czaroboo często lubi droczyć się z Marco, co szczerze irytuje chłopaka. Mimo wszystko kiedy spędził 16 lat w jej wymiarze próbując odzyskać od niej nożyce nabrała do niego szacunku. Nie wiadomo jak miały się ich relacje przez ten czas, ale odnoszą się wobec siebie raczej z sympatią niż ze złością. W "Night Life" Marco próbował ukryć przed Czaroboo fakt, że Star podróżuje przez portale przez sen i zamykał je razem z nią. Gdy ta odkrywa intencje chłopaka jest na niego wściekła, ale ze słabości do jego dorosłego głosu obiecuje mu, że nie naskarży o tym zajściu Wysokiej Komisji Magii.

Kelly

Podczas oczekiwania w kolejce po goblin dogi, Końska Głowa zachęciła Marco do rozmowy z Kelly by odciągnąć jego uwagę od Star. Mimo że dziewczyna nic nie odpowiadała, Diaz żalił się jej opowiadając o jego dwóch przyjaciółkach i jak ciągle musi się nimi zajmować. Był zdziwiony, gdy odkrył że Kelly mówi, ale przyznał że miło spędził z nią czas. W "Lava Lake Beach" chłopak pociesza koleżankę po jej zerwaniu z Tadem. Później ona odwdzięcza mu się, pomagając mu dojść do siebie po jego zazdrości o Toma i Star. Gdy Kelly pokazuje mu najlepsze miejsce by obserwować Wzniesienie Dusz, oglądają je razem przykryci bluzą Marco.

Umiejętności

  • Karate — Marco uczył się sztuk walki w Dojo Tang Soo Do. Od odcinka Red Belt nosi czerwony pas w karate.
  • Kulinarne — Marco jest dobry w przyrządzaniu nachos.
  • Szkolne — Marco jest dobry z matematyki.
  • Psycholog — Marco w odcinku "Sleep Spells" wciela się w rolę psychologa, jednak nie wiadomo czy jest dobry w tym zajęciu, czy tylko się starał by móc uratować Star.
  • Strategiczny umysł - Marco wydaje się być dobry w obmyślaniu strategii i planowaniu, co można było zauważyć w "St. Olga's Reform School for Wayward Princesses" gdy opracował plan wydostania Końskiej Głowy z więzienia, oraz w "Toffee" kiedy obyślił plan obalenia Ludo z tronu.
  • Walka mieczem - po spędzeniu 16 lat w wymiarze Czaroboo Marco wspomniał, że nauczył się władać mieczem. Nie wiadomo jednak, czy jak wrócił do swojej normalnej postaci zachował te umiejętności.

Wystąpienia

Cytaty

Kolację jadłem niedawno, ale w razie czego umiem gotować. Uwolnij mnie z tych kajdan to ci coś przyrządzę!
―Marco do Toffee'go[src]
Nie ogarniam czemu ludzie sobie ubzdurali, że jestem ostrożny! Uważaj coś leży...
―Marco do Star[src]
To takie niebezpieczne! O mamy zielone...
― Marco do Star
Lepiej zostań w domu. Tu jest zawsze fajnie!
―Marco do Star[src]

Galeria

Galeria ikona

Ciekawostki

  • Drugie imię Marca brzmi Ubaldo co wyszło na jaw w odcinku "Match Maker".
  • Prawdopodobnie ma meksykańskie korzenie.
  • W odcinku pilotażowym miał niebieskie spodnie.
  • Skrót PH.D z jego przydomka z odcinka "Sleep Spells" oznacza Psycholog Hulaj-Dusza
  • Z odcinka "Match Maker" dowiadujemy się także, że Marco lubi kolor czerwony i posiada tuzin bluz właśnie w tym kolorze.
  • W odcinku "The Other Exchange Student" możemy wywnioskować, że przed Star i Gustavem w jego domu mieszkało jeszcze mnóstwo innych uczniów z wymiany.
  • Ma chorobę lokomocyjną co można wywnioskować z odcinka "Brittney's Party".
  • Zgodnie z tym co było powiedziane w odcinku "Blood Moon Ball", Marco i Star są bratnimi duszami.
  • W odcinku "Naysaya" dowiadujemy się, że prowadzi pamiętnik
  • W odcinku "Naysaya" powiedziane jest, że nie ma włosów ma klatce piersiowej, w przeciwieństwie do pleców.
  • Numer jego komórki to 555-0111
  • W początkowym założeniu jego imię brzmiało Sol i posiadał obsesję na punkcie Dragon Ball.
  • W odcinku "Bieg z nożyczkami " Marco dostaje własne międzywymiarowe nożyczki.
Główni bohaterowie
Postacie z Ziemi
Rodzina Diaz

Angie DiazLinda DiazRafael Diaz

Akademia Strumyczek

Alfonzo DolittleAndreaBeckyBlake LemonsBrittney WongChelsea McNelseyDyrektor SkeevesEdFerguson O'durgusonFrancis SmithingtonHope HadleyIngrid BloomgrenJackie Lynn ThomasJanna OrdoniaJustin ArmbergLars VanderdudLeahMegan GandlymMoobs SquitsonOskar GreasonPani SkullnickRaya RouseySabrina BackintoshStarFan13TimmyZekeZośka

Inni

Amy VendrosianBon BonBrigidCharlie BoothJeremy BirnbaumKobieta od fortepianuLove SentenceLydiaMack GrabaMama SenseiaMarisolPani LiaoPracownik Stań i SiorbPracownik Składnicy VHSPsotekSensei BrantleyWłaścicielka PsotkaWojownicy

Postacie z Mewni
Rodzina Butterfly

Eclipsa ButterflyKról ButterflyKrólowa ButterflyLil ChaunceyManfredMantikoraSłownirykStrażnik Opiekunka

Rodzina Końskich Głów

Końska GłowaKról Końska Głowa

Podziemia

BrianPan CandleTom Lucitor

Inni

DennisDogbullDzidziaDziki jednorożecFooldukeHydraJednorożec z różdżkiKijanki RopuchaKwietne potworyLady AvariusLord BrudoMimMina LoveberryRuberiot

Wysoka Komisja Magii

CzarobooLekmetOmnitraxus PierwszyRombulus

Poprawczak św. Olgi dla Krnąbrnych Księżniczek

GeminusKsiężniczka SmooshyPanna OhydzkaRasticoreStrażnicy

Wróżtopia

Królowa WróżekWróżka NadzorcaWróżka UrzędniczkaWróżki

Inni

Głodny LeszekHeliosKellyKwadratyMilly IskraOjciec CzasPracownicy AndantePresto Zmian-ORoySfinksTadWierzbączekZłośliwiec

Armia Ludo
Boo FlyBrodo-leńEmmittGrabulaHomarowiczMaczugaMisiorożecNienazwany potwór nietoperzNienazwany potwór krokodylNienazwany kwietny potwórNienazwany kołnierzasty potwórNienazwany potwór kozaNienazwany potwór żyrafaNienazwany potwór jaszczurkaNienazwany potwór grzybNienazwany potwór guziecNienazwany dwugłowy potwórOrlicaPajęczycaRopuchToffeeTrójoki Grubaśny DzieciorWielki Kurczak
Stworzone przez Star
ChmurekLasero-psiakiLatająca ŚwiniaMorski WążOgromne Magiczne WiewiórkiPająk w cylindrzePotwór MotylRęka PotworaTrójoczne Ogniste Koty

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Marco Diaz