FANDOM

Artykuł w trakcie edycji!
Ten artykuł jest aktualnie edytowany przez Rytmas. Proszę nie edytować tego artykułu do czasu usunięcia tej informacji.
Panna Ohydzka
Panna Ohydzka ID
Informacje ogólne
Pierwszy epizod "St. Olga's Reform School for Wayward Princesses"
Ostatni epizod "Monster Bash"
Głos polski Ewa Kania
Głos angielski Jessica Walter
Inspiracja
O bohaterze
Pełne nazwisko Meteora Butterfly
Przydomek
Cel Zreformować problematyczne księżniczki
Zemścić się na Star i Marco
Praca Dyrektorka Poprawczaku Św. Olgi dla Krnąbrnych Księżniczek
Dom
Rodzina Eclipsa Butterfly (matka)

Nienazwany potwór (ojciec)

Zwierzęta
Przyjaciele Rasticore
Wrogowie Star Butterfly
Marco Diaz
Wiek
Lubi Heavy metal
Lalki
Nie lubi
Moce i zdolności
Motto

Panna Ohydzka, prawdziwe nazwisko Meteora Butterfly — była dyrektorka Poprawczaka św. Olgi dla Krnąbrnych Księżniczek. Córka Eclipsy Butterfly i daleka krewna Star Butterfly.

Historia

Wczesne życie

Ohydzka była córką Eclipsy Butterfly i jej męża potwora, którzy nadali jej imię Meteora. Wychowywała się ona w Świątyni Potworów. Miała tam swój własny pokój z wyposażeniem. Nie znamy jej dalszego losu, ale wiemy, że ogłoszono ją najbardziej poszukiwanym potworem w historii Mewni.

Wydarzenia z serialu

Pannę Ohydzką pierwszy raz w serialu widzimy w odcinku "St. Olga's Reform School for Wayward Princesses". Jest dyrektorką Poprawczaka św. Olgi dla Krnąbrnych Księżniczek i kieruje nim według swoich bardzo surowych zasad. Wszystkie księżniczki są przez nią gnębione i zmuszane do uczenia się manier i posłuszeństwa. Kiedy w jej placówce pojawiają się Star i Marco, Ohydzka jest bardzo niezadowolona ich łamaniem zasad. Próbuje ich złapać po całym poprawczaku, lecz oboje uciekają z Końską Głową. Po wszystkim kobieta znajduje spinkę, która wypadła Marco podczas ucieczki i dowiaduje się, że pochodzi z Ziemi.

W odcinku "Gift of the Card" panna Ohydzka i Geminus mieszkają w starej, zniszczonej rezydencji, gdyż kobieta została wyrzucona z poprawczaka przez księżniczki. Odwiedza ją Rasticore, którego sprowadziła, by złapał dla niej Marco i Star. Gdy okazuje się, że jaszczur poległ, widząc jego uciętą rękę, Ohydzka jest załamana.

W "Heinous" Ohydzka wraz z resztą odwiedza dom Diazów. Pani i pan Diaz przyjmują ją do środka i rozmawiają o problemach, które ich syn jej spowodował. Negocjują ze sobą o karze dla Marca, a ten w końcu decyduje się, że po prostu przeprosi. Panna Ohydzka zgadza się na ten układ, ale rozkazuje Geminusowi wszystko nagrać. Mimo, że chłopak ustawił swoją wypowiedź, by nie zniszczyć ducha walki w księżniczkach, kobieta niczego nie zauważa i jest zachwycona. Udaje się z powrotem do samochodu i odlatuje.

W odcinku "Princess Turdina" panna Ohydzka pojawia się w poprawczaku, podczas występu Marca na scenie. Demaskuje go i wyjawia, że w rzeczywistości nie jest księżniczką, lecz chłopcem. Księżniczki są oburzone, ale stwierdzają, że nie ma to znaczenia. Tymczasem Ohydzka wyznaje, że jest im potrzebna, a one potrzebują jej. Księżniczki jednak atakują jej samochód i zmuszają ją do ponownego odejścia. Okazuje się, że kobieta porwała księżniczkę Smooshy i odebrała jej energię przekazując ją sobie za pomocą maszyny.

W "Monster Bash" Ohydzka planuje kolejny skok na Marca, by go porwać. Gdy wpada do Świątyni Potworów, a Geminus i Rasticore ich łapią, podłączają chłopaka do maszyny i puszczają kasetę Ohydzkiej. Kobieta chce odebrać mu jego energię, jednak dźwignia maszyny się zacięła. Nagle jej policzki zaczynają świecić i otwierają pokój w świątyni. Wchodzi do niego i rozpoznaje swój pokój z dzieciństwa. Przypominają się jej wszystkie wspomnienia. Wszyscy nie wiedzą co się dzieje, oprócz Miny, która spodziewała się jej tutaj. Ohydzka wyjawia, że w rzeczywistości ma na imię Meteora, a wojowniczka chce ją zaatakować, gdyż jest pół potworem. Star jednak się z tym nie zgadza i walczy z Miną, a Meteora z resztą ucieka.

Charakter

Kiedy panna Ohydzka była dyrektorką Poprawczaku św. Olgi dla Krnąbrnych Księżniczek, bardzo ściśle trzymała się zasad i nie zezwalała księżniczkom na jakąkolwiek rozrywkę. Sama też próbuje być idealna i panikuje, gdy wymówi jakieś słowo niepoprawnie. Gdy traci posadę dyrektorki, kobieta pragnie za wszelką cenę dorwać księżniczkę Marco, próbując na różne sposoby. Jest bardzo uparta i łatwo się denerwuje. Zwykle zachowuje się surowo wobec Geminusa, ale jest bardzo troskliwa i przyjazna dla Rasticore'a. Traktuje go wręcz jak jej dziecko.

Wygląd

Panna Ohydzka dość ma krótkie, kręcone włosy przypominające watę oraz podłużne, pomalowane oczy i jasnoróżową szminkę. Nosi suknię w stylu epoki wiktoriańskiej w kolorze fioletowym. Ma pieprzyka na prawym policzku i szpiczasty nos. Kiedy zostaje pokonana lub stresuje się, jej znaczki zmieniają się zależnie od nastroju. W odcinku "Monster Bash" Ohydzka posiada jedną rękę potwora, a jej oczy mają kolor żółty. Posiada też szpiczaste uszy.

Wystąpienia

Ciekawostki

  • W odcinku "Monster Bash" zostaje potwierdzone, że panna Ohydzka należy do rodziny Butterfly, jest córką Eclipsy Butterfly i ma na imię Meteora.
    • Nazewnictwo dzieci w tej rodzinie jest takie samo przy Ohydzkiej, jak innych członkach rodziny.
  • To jedyna hybryda człowieka i potwora, która jest znana w rodzinie Butterfly.
  • Ohydzka jest najdłużej żyjącym członkiem rodziny Butterfly, który przeżył bez zostania skrystalizowanym.
  • Mimo, iż Ohydzka wiedziała, że Marco jest chłopcem, wciąż zwracała się do niego w formie żeńskiej, a do jego rodziców jakby byli królem i królową.
  • Książka Star and Marco's Guide to Mastering Every Dimension potwierdziła nam, że Ohydzka jest międzywymiarowym poszukiwanym zbiegiem.
Główni bohaterowie
Postacie z Ziemi
Rodzina Diaz

Angie DiazLinda DiazRafael Diaz

Akademia Strumyczek

Alfonzo DolittleAndreaBeckyBlake LemonsBrittney WongChelsea McNelseyDyrektor SkeevesEdFerguson O'durgusonFrancis SmithingtonHope HadleyIngrid BloomgrenJackie Lynn ThomasJanna OrdoniaJustin ArmbergLars VanderdudLeahMegan GandlymMoobs SquitsonOskar GreasonPani SkullnickRaya RouseySabrina BackintoshStarFan13TimmyZekeZośka

Inni

Amy VendrosianBon BonBrigidCharlie BoothJeremy BirnbaumKobieta od fortepianuLove SentenceLydiaMack GrabaMama SenseiaMarisolPani LiaoPracownik Stań i SiorbPracownik Składnicy VHSPsotekSensei BrantleyWłaścicielka PsotkaWojownicy

Postacie z Mewni
Rodzina Butterfly

Eclipsa ButterflyKról ButterflyKrólowa ButterflyLil ChaunceyManfredMantikoraSłownirykStrażnik Opiekunka

Rodzina Końskich Głów

Końska GłowaKról Końska Głowa

Podziemia

BrianPan CandleTom Lucitor

Inni

DennisDogbullDzidziaDziki jednorożecFooldukeHydraJednorożec z różdżkiKijanki RopuchaKwietne potworyLady AvariusLord BrudoMimMina LoveberryRuberiot

Wysoka Komisja Magii

CzarobooLekmetOmnitraxus PierwszyRombulus

Poprawczak św. Olgi dla Krnąbrnych Księżniczek

GeminusKsiężniczka SmooshyPanna OhydzkaRasticoreStrażnicy

Wróżtopia

Królowa WróżekWróżka NadzorcaWróżka UrzędniczkaWróżki

Inni

Głodny LeszekHeliosKellyKwadratyMilly IskraOjciec CzasPracownicy AndantePresto Zmian-ORoySfinksTadWierzbączekZłośliwiec

Armia Ludo
Boo FlyBrodo-leńEmmittGrabulaHomarowiczMaczugaMisiorożecNienazwany potwór nietoperzNienazwany potwór krokodylNienazwany kwietny potwórNienazwany kołnierzasty potwórNienazwany potwór kozaNienazwany potwór żyrafaNienazwany potwór jaszczurkaNienazwany potwór grzybNienazwany potwór guziecNienazwany dwugłowy potwórOrlicaPajęczycaRopuchToffeeTrójoki Grubaśny DzieciorWielki Kurczak
Stworzone przez Star
ChmurekLasero-psiakiLatająca ŚwiniaMorski WążOgromne Magiczne WiewiórkiPająk w cylindrzePotwór MotylRęka PotworaTrójoczne Ogniste Koty