FANDOM

Słowniryk
Słowniryk ID.png
Informacje ogólne
Pierwszy epizod "Star Comes to Earth"
Ostatni epizod "Toffee"
Głos polski Robert Tondera
Głos angielski Jeffrey Tambor
Inspiracja
O bohaterze
Pełne nazwisko Słowniryk Zaklęć
Przydomek
Cel
Praca Tłumaczenie Star zaklęć z księgi
Dom Księga z Magicznymi Zaklęciami Star
Rodzina
Zwierzęta
Przyjaciele
Wrogowie
Wiek
Lubi Budyń
Nie lubi
Moce i zdolności
Motto

Słowniryk — starzec mieszkający w Księdze z Magicznymi Zaklęciami. Jego oficjalne wystąpienie było w "Mewberty", ale wcześniej był też widziany bez kwestii w odcinkach "Star Comes to Earth" i "Monster Arm".

CharakterEdytuj

Słowniryk ma bardzo trudny charakter. Zwykle nawet przy najprostszych rzeczach stosuje zagadkowość, której nikt nie potrafi z początku zrozumieć. Zależy mu na tym, by Star opanowała zaklęcia i by była gotowa na zostanie królową. Potrafi zrozumieć różnorodne charaktery innych, ponieważ w odcinku "Page Turner" wspomina, że trening królowej Moon był inny, gdyż Star ma zupełnie inny charakter. Słowniryk na pierwszy rzut oka wygląda na spokojną istotę, jednak gdy coś go poważnie zirytuje, potrafi się zdenerwować.

WyglądEdytuj

Słowniryk to mały, niebieski humanoid z różowymi oczami w kształcie rombu i ustami w podobnym kolorze. Ma sześć palców w jednej dłoni czyli łącznie dwanaście, białą brodę i różowy klejnot na czole z którym się nigdy nie rozstaje. Nosi żółty strój z pasem i wisiorkiem w postaci zielonego kryształu. Nosi fioletowe buty przypominające szpilki. Ma też cztery piersi.

HistoriaEdytuj

W pierwszym sezonie Słowniryk nie odgrywa dużej roli. Widzimy go w odcinku "Mewberty", gdzie udziela porad, jak zapanować nad magicznym dojrzewaniem Star. W odcinku "Storm the Castle", król i królowa Butterfly rozmawiają ze Słownirykiem przez Międzywymiarowe Lustro o zniszczonej różdżce.

Od drugiego sezonu Słowniryk pojawia się znacznie częściej. W odcinkach takich jak "My New Wand!", "By the Book" czy "Page Turner" widzimy, że stara się nauczyć Star jak panować nad różdżką i zostać przyszłą królową Mewni. W odcinku "Bon Bon the Birthday Clown", Słowniryk zostaje porwany przez Ludo, który wykorzystuje go i księgę zaklęć, by zapanować nad swoją różdżką. Słowniryk uczy Luda zaklęcia w odcinku "The Hard Way" po czym pokazuje mu stronę w księdze, która należała do Eclipsy, królowej ciemności. Po tym wydarzeniu nie spotykamy już Słowniryka w drugim sezonie.

RelacjeEdytuj

Star ButterflyEdytuj

Słowniryk został wysłany na Ziemię razem ze Star, by nauczać ją jak korzystać z różdżki i przygotować ją na przyszłe życie królowej. Mimo, iż teoretycznie jest tylko jej nauczycielem, uważa ją za przyjaciółkę i zrobiło mu się przykro, gdy w odcinku "By the Book", Star przez przypadek stwierdziła inaczej. Jednak w odcinku "Raid the Cave", gdy dziewczyna chce go uratować od Ludo, on stwierdza, że księga należy teraz do jej wroga i nie ma na to rady.

Marco DiazEdytuj

Słowniryk od zawsze denerwował, a wręcz przerażał Marco. Chłopak nigdy nie potrafił zrozumieć jego dziwnych rad i zachowania. W pierwszym sezonie Marco był do niego negatywnie nastawiony, ale później pomagał Star w ich treningach i w odnalezieniu Słowniryka po zabraniu go przez Ludo.

WystąpieniaEdytuj

Galeria

Kliknij tutaj by zobaczyć galerię Słowniryk.

CiekawostkiEdytuj

  • Słowniryk ma trzy siostry i brata.
  • Star nie jest jego pierwszą uczennicą. Przed nią Słowniryk nauczał wiele księżniczek z jej rodziny.
  • Ma on słabość do budyniu, a jego ulubionym budyniem jest ten o smaku bananowego masła orzechowego.
  • Zgodnie z tym co mówi książka Star and Marco's Guide to Mastering Every Dimension, Słowniryk stworzył Czaroboo, Rhombulusa, Omnitraxusa i Lekmeta, aby służyli Wysokiej Komisji Magii.
  • Słowniryk na gobelinach innych właścicieli różdżki jest zawsze w tej samej pozycji.
  • Jego cztery piersi są być może nawiązaniem do filmu "Pamięć absolutna", w którym pojawiła się kobieta z trzema piersiami.
Główni bohaterowie
Postacie z Ziemi
Armia Ludo
Stworzone przez Star

Więcej z Fandomu

Losowa wiki